Help mee met het realiseren van nieuwe plannen bij Stichting BeeldBepalend

Het nieuwe jaar is begonnen, ook voor Stichting BeeldBepalend. Momenteel zijn wij hard bezig om vernieuwende culturele en maatschappelijke projecten te realiseren in Groningen. Wil je hier een bijdrage aan leveren? Lees dan vooral verder.

Onze missie voor 2022 is om het project Vlucht Simulator uit te voeren. Het doel van dit project is om het waargebeurde verhaal van Omid Aghondi op een laagdrempelige manier te vertellen. Omid is inmiddels volwassen, maar moest op tienjarige leeftijd vluchten vanuit Iran naar Nederland. Meerdere onderdelen willen wij aan bod laten komen. Wat betekent het om een land achter te laten en te moeten vluchten? Met welke culturele veranderingen krijgen mensen te maken die in Nederland aankomen en wat zijn de gevolgen voor een kind dat gevlucht is? Deze vragen worden omgezet naar een interactieve beleving. Hierbij gaat het publiek een deel van de vlucht van Omid zelf ervaren.

Wil je meedenken over wat er nodig is om Vlucht Simulator te realiseren? Heb je nieuwe ideeën over beeldbepalende projecten? Heb je affiniteit met kunst en cultuur? Dan ben je van harte welkom om te solliciteren naar de functie: voorzitter Stichting BeeldBepalend.

Hoe kun je meehelpen als voorzitter van Stichting BeeldBepalend?

Als voorzitter maak je deel uit van het bestuur en heb je de mogelijkheid om mee te beslissen over de projecten die de stichting gaat realiseren. De eerste maanden van 2022 zullen vooral in het teken staan van het project Vlucht Simulator. Ongeveer 1x per drie maanden (bij evenementen kan dat wat vaker voorkomen) plan je een bestuursvergadering. Het bestuur maakt afspraken over wat er nodig is om projecten te realiseren en houdt toezicht op het proces.

Wat levert het op?

Ieder bestuurslid draagt actief bij aan de voortgang van de evenementen en projecten van Stichting BeeldBepalend. Het kan voldoening geven wanneer de eindresultaten zichtbaar worden en dat je als voorzitter hierbij een belangrijke schakel vormt. Daarnaast heb je binnen de stichting de volgende mogelijkheden:

• bestuurservaring opdoen bij een culturele organisatie;
  • het opbouwen en onderhouden van een professioneel netwerk in de culturele sector;
  • toegang tot interessante en inspirerende culturele activiteiten;
  • onderdeel zijn van een betrokken en gezellige groep medewerkers.
Meer weten?

Op de website van Stichting BeeldBepalend is meer informatie te vinden over de missie en de projecten van de stichting. Daarnaast kun je contact opnemen met Ingrid de Vries (secretaris Stichting BeeldBepalend) via info@stichtingbeeldbepalend.nl.

Reageren?

Mail een motivatie voor 15 februari naar info@stichtingbeeldbepalend.nl.

Vacature vrijwilligerswerk | Organisatie: Stichting BeeldBepalend | Functie: Voorzitter Bestuur | Plaats: Groningen | Omvang: gemiddeld 1-2 uur per week.

Foto: Omid Aghondi. © René de Boer